klaga inte över småsaker!

aaaaaaah vi hade skolfoto idag! man fick se klassfotot och ser helt cp ut :o vill inte ens veta hur jag såg ut på ensamfotot haha !

hade besök av nått words children blabla nånting och det va en kille där som hade räddat 5000 slavar varav 3000 av dom var barn ! han har pkt in i fängelse 33 ggr för det han har kämpat mot, helt sjukt ! tror han hette James Aguer.. och så va det en tjej där som han hade räddat från slavarbetet som berättade sin historia om hennes familj som blev dödat och att dom hade fört bort hennes syster, och en som sa att han skulle rädda henne men istället gjorde illa henne. hon stod där inför hela skolan och kunde inte hålla sig för gråt och det kunde inte jag heller ! så himla stark tjej, bara 15 år och vart med om sånna hemska saker. skulle aldrig våga stå på scen och berätta något sånt ! tycker så himla synd om henne.. kan inte beskriva med ord ! det är en helt annan sak att se det på tv eller liknande, än att sitta framför henne när hon berättar det.

efter det varken vill eller kan man klaga över sitt liv känns det som. aldrig klaga över läxor, man får inga pengar från mamma eller man får inte den där tröjan man vill ha. finns så mycket hemskare saker.

börjar nästan gråta när jag skriver om det! gud så hemskt.

ska snart iväg och träna iallafall :)
pusss ♥



mannen som har räddat 5000 slavar !

Kommentarer

Kommentera !

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress, lugn, det är bara jag som ser den!

Har du möjligtvis en blogg?

Sådär ja, nu är det bara att skriva!

Trackback
RSS 2.0